03 December 2010

Alstublieft: alweer een kersverse Van de Weerd Horecatern! De Nieuwsbrief boordevol tips en wetenswaardigheden waarmee we u op de hoogte houden van interessante ontwikkelingen in de branche. Ook leest u het laatste nieuws over Makelaar Horeca Van de Weerd Horecamakelaardij.

Veel leesplezier!

 BasVanhijfte2007aangepast2
Bas Vanhijfte
algemeen directeur   


VAN DE WEERD SELECTEERT 


Strandhotel Camperduin te Schoorl

dia-01004

Dit hotel-restaurant ligt slechts 100 meter van de Noordzee en is omringd door duinen, dijken en weilanden! Het hotel bestaat uit een restaurant met serre (60 zitplaatsen), 26 hotelkamers (2x 1-persoons, 17x 2-persoons en 7x 2/4-persoons suite/studio), sauna-/stoomcabine-/zonnebankruimten, een terras (20 zitplaatsen), een kantoor en een ruime vriescel in de voorraadkelder met lift naar de keuken.

Financiële informatie:
Vraagprijs bedrijfsexploitatie  €      295.000,–
Huurprijs Onroerende goed  €      140.000,– p/j, excl. BTW

Voor meer informatie:
Symen Bouma

Hotel Buxus/Restaurant Le Boumerang te Gasselte

Vooraanzicht Restaurant

Hotel Buxus/Restaurant Le Boumerang is een gezellig en gastvrij hotel-restaurant gelegen in het centrum van het mooie Drentse dorp Gasselte.
Het hotel bestaat uit vijftien 2-persoonskamers, voorzien van alle gemakken. Het restaurant biedt plaats aan 80 gasten en het terras heeft 30 zitplaatsen. Ook bevat het object een sauna, zwembad en een tweetal schuurtjes.

Financiële informatie:
Vraagprijs onroerende zaak  € 620.000,–
Vraagprijs bedrijfsexploitatie € 129.000,–

Voor meer informatie:
Symen Bouma


VAN DE WEERD FELICITEERT


Tweede vestiging McDonald’s in Nieuwegein

Nieuwegein is een McDonald’s rijker. De beroemde hamburgerketen opende
een tweede vestiging in het pand van voormalige restaurant Big Daddy’s. De nieuwe aanwinst van McDonald’s is tevens ’s lands grootste. Van de Weerd Horecamakelaardij BV begeleidde McDonald’s bij de aankoop van het object en de verkoop van de inventaris van Big Daddy’s.


NIEUWS


Sprankje hoop voor horeca
 Nieuwe afbeelding

Consumenten durven volgend jaar, vanwege de afgenomen baanonzekerheid weer wat meer uit te geven. Dit verwacht het Economisch Bureau van ING. Horecaondernemers die een duidelijke keuze maken en zich op een specifieke doelgroep richten, presteren bovenmaats.

Focus maakt ‘crisisproef’
Unieke concepten in de horeca bewijzen dat ze de crisis makkelijk de baas kunnen zijn. Horecaondernemers die duidelijke keuzes maken en zich op een specifieke doelgroep richten, kunnen ook in economisch moeilijke tijden goed presteren.
Hotellerie loopt voorop
De omzetontwikkeling voor de horeca is dit jaar nog negatief. Hiermee blijft de sector achter bij de Nederlandse economie als geheel. De hotellerie loopt, vanwege meer bezoek uit het buitenland, op de andere horecabranches vooruit. Het aantal hotelovernachtingen in Amsterdam groeit twee keer zo snel als landelijk.
Compenseren met hogere prijzen
Cafés weten de terugloop in aantallen bezoekers, liters drank en dergelijke nog gedeeltelijk goed te maken door de prijzen te verhogen. Voor restaurants zijn prijsstijgingen nauwelijks compensatie voor de teruglopende tafelbezetting en het lager aantal verkochte gerechten en dranken.
Voorzichtig herstel
Voor Nederland wordt in 2011 een economische groei verwacht van 1,4% en voor de horeca een volumegroei van 0,5%. Volgend jaar is voor de horeca dus een jaar van voorzichtig herstel. Afnemende baanonzekerheid weegt in het consumentenvertrouwen zwaarder dan de licht dalende koopkracht. Consumenten blijven weliswaar sparen, maar wel iets minder omdat een buffer minder noodzakelijk is. Dat leidt tot licht hogere bestedingen. (bron: Frank Lindner)