Verkoopproces horecabedrijf

Hoe ziet het verkoopproces eruit?

Per regio hebben we een horecamakelaar, die de markt kent, en die weet waar ondernemers en organisaties naar op zoek zijn. Hij is daarmee het ideale vertrekpunt om een horecaonderneming, met zowel de goodwill als onroerende zaken, te verkopen of verhuren. Deze makelaar is het aanspreekpunt tijdens het hele traject.

Nu is ieder object uniek, en daarmee ook ieder traject. Toch kunnen we in grote lijn het verkoopproces als volgt samenvatten:

Werkwijze

1. Kennismaking & strategie

We plannen een afspraak, maken kennis, doen onderzoek naar de waarde en maken met u een strategisch plan.

2. Presentatie, publicatie & matching

Al het nodige wordt uit de kast gehaald om het object te laten schitteren. Denk aan professionele fotografie, goede teksten en een sluitende aanbieding in de vorm van een brochure. Hierna benaderen wij (discreet) ons netwerk om de perfecte match te vinden.

3. Bezichtigingen & onderhandelen

Wij verzorgen – eventueel samen met verkoper – de bezichtiging(en) met als doel te komen tot onderhandeling en een deal.

4. Juridische afhandeling & overdracht

De nodige overeenkomsten en juridische achtergrond is in huis om de overeenkomsten op te stellen, gesprekken te voeren met bijv. de verhuurder om zo toe te werken naar een feestelijke overdracht.

 

Vrijblijvend waardeadvies ontvangen?

Benieuwd hoeveel jouw horecabedrijf waard is en welk moment het beste is om te verkopen? Vraag het vrijvblijvende waarde advies(gesprek) aan: